W dniach 1-3 września 2016 roku odbyła się 24. edycja wystawy Zieleń to Życie. W tym roku doszedł do niej nowy sektor poświęcony kwiatom ciętym i doniczkowym – Flower Expo Polska. Wielu producentów i przedstawicieli branży kwiatowo-florystycznej miało okazję zaprezentować na Flower Expo Polska swoje firmy i produkty. Wystawa spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem wśród wystawców i odwiedzających gości. Zakończyła się też sukcesem w ujęciu biznesowym, gdyż targi odwiedziła o 8,5% większa liczba przedstawicieli branżowych niż w roku ubiegłym.
Tendencja wzrostowa
Należy sądzić, że dołączenie sektora Flower Expo Polska do targów Zieleń to Życie miało pozytywny wpływ na wynik całego przedsięwzięcia. Liczba gości branżowych, która wzięła udział w obecnej edycji targów, to 7.468 osób, co stanowi 8,5% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. Także całkowita liczba gości wzrosła z 15.954 do 17.468, czyli o prawie 9,5%.
Na targach Flower Expo Polska wystawiło się ponad 70 wystawców związanych z branżą kwiatów ciętych i doniczkowych, reprezentujących 13 państw z całego świata. Duża część tegorocznych wystawców planuje ponowny udział w tym wydarzeniu, a niektórzy już zrobili rezerwacje na następną edycję.
Program seminariów i pokazy florystyczne
Dużym powodzeniem cieszył się ciekawy program seminariów zorganizowany w czasie trwania targów. Wśród prelegentów znaleźli się Kees van Rijn z firmy Bart Kwiaty, działającej w Polsce od 15 lat i zajmującej się hurtową sprzedażą kwiatów, Robert Roodenburg z Holenderskiego Stowarzyszenia Hurtowników sektora kwiatowego VGB, MarcEijsackers z Biura Kwiatowego Holandia i Theo Tiegelaar z firmy konsultingowej Kenlog. Średnio w każdym z seminariów uczestniczyło 75 osób.
Całości targów dopełniały pokazy florystyczne Mistrzów Florystyki z Polski i z Europy. Swoje piękne kompozycje prezentowali najlepsi polscy floryści: Tomasz Max Kuczyński, Iza Tkaczyk, a także znakomite i szeroko uznane polskie florystki Jagoda Głowińska i Kinga Czekajewska. Wśród zagranicznych gości na scenie wystąpiła Mistrzyni Florystyki Laura Belabrovik z Białorusi. Natomiast AafjeNijman z Bloomtube zaprezentowała trendy kwiatowe jesień-zima 2016, a ich wizualizację poprzez aranżacje z kwiatów ciętych i doniczkowych prezentował Johan Martens, Mistrz florystyki i niezależny projektant z Holandii.
Zaprezentowali się także adepci i studenci szkół florystycznych z Warszawy: Szkoła Florystyczna Małgorzaty Niskiej i Podyplomowe Studia Florystyka – Sztuka Układania Kwiatów (SGGW, Katedra Roślin Ozdobnych), z Krakowa: Studia Podyplomowe FLORYSTYKA (Katedra Roślin Ozdobnych, Uniwersytet Rolniczy im. H. Kołłątaja w Krakowie) i z Opola: szkoła florystyczna Kwitnące Horyzonty.Obecni byli także przedstawiciele z kierunku Florystyka z Zespołu Szkół w Jaworze. Szkoły wzięły udział w konkursie na najpiękniejsze nakrycie głowy pasujące do sukni z gerber promującej targi. Wygrało nakrycie głowy przygotowane przez szkołę Kwitnące Horyzonty.
Konkurs na najatrakcyjniejsze stoisko
W ramach wystawy Zieleń to Życie kolejny raz odbył się konkurs na najatrakcyjniejsze stoisko.Specjalnie dla sektora Flower Expo Polska stworzono dodatkową kategorię – najatrakcyjniejsze stoisko florystyczne. Złoty Wawrzyn w tej kategorii otrzymało stanowisko firmy polskiej RM Flowers For You, Srebrny Wawrzyn – wspólne stoisko producentów Holenderskich: Amigo Plant BV, Forever & Ever B.V. GREENN, Koolhaas Natuurlijk! Mondo Verde, Montana Lisianthus, Muller Bloemzaden BV, OZ Export, Royal van Zanten, Zentoo, Brązowy Wawrzyn otrzymał również polski przedstawiciel, firma IMPORT-EXPORT Włodzimierz Grajek.
Flower Expo Polska w TV
Tak ważne wydarzenie nie umknęło uwagi polskiej telewizji. Cztery krótkie prezentacje z targów można było zobaczyć w trakcie programu „Pytanie na Śniadanie” w TVP2 w sobotę 3 września 2016 r., w trzecim dniu targów dedykowanym głównie gościom indywidualnym. Relacja z targów była również prezentowana w głównym wydaniu „Wiadomości” na TVP1 oraz wielu innych programach tematycznych.
Partnerzy
Pierwsza edycja targów Flower Expo Polska była aktywnie wspierana przez Ambasadę Królestwa Niderlandów w Warszawie , Kuehne + Nagel, Rynek Hurtowy Bronisze, Międzynarodową Organizację Florystyczną Florint, Stowarzyszenie Florystów Polskich, Bloomtube, Chrysal,Holenderskie Stowarzyszenie Hurtowników sektora kwiatowego (VGB), a także naszą agencję SIGMA.
Kolejna edycja targów już od 31 sierpnia do 2 września 2017. W imieniu organizatorów gorąco zapraszamy wystawców i odwiedzających.