Commvault
Commvault Connections 2022 – wydarzenie dla dyrektorów ds. informatycznych zorientowanych na dane oraz specjalistów ds. IT i bezpieczeństwa
13 października 2022
Commvault
Commvault upraszcza i automatyzuje ochronę chmury dla korporacyjnych obciążeń Kubernetes
26 października 2022
Show all

Dzięki, rośliny! Trwa kampania o wdzięczności dla… domowej zieleni

Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland

Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland

„Dzięki, rośliny!” to polska odsłona akcji „Thanks Plants”, za którą odpowiada Flower Council of Holland. Ta niderlandzka agencja promocyjna już od kilku lat przypomina mieszkańcom kolejnych krajów, jak wiele robią dla nas rośliny doniczkowe.

Kampania wystartowała w 2018 roku i objęła dotąd Niderlandy, Niemcy, Wielką Brytanię i Francję. Jej inicjator, agencja Flower Council of Holland (w naszym kraju znana również jako Biuro Kwiatowe Holandia), z przesłaniem wdzięczności wobec domowej zieleni wkracza teraz także do Polski. Ten wybór nie dziwi – jesteśmy piątym w Europie rynkiem zbytu dla roślin doniczkowych z Niderlandów, potentata w ich produkcji. Celem akcji jest bowiem promocja i zwiększenie sprzedaży zieleni domowej poprzez podkreślanie, jak pozytywny wpływ ma ona na nasz dobrostan – zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Akcja nie ma jednak charakteru stricte informacyjnego, a raczej lifestylowy, przekazując swoje przesłanie w lekki, a nawet zabawny sposób.

 

A przesłanie to ma pokrycie w licznych, prowadzonych od dziesięcioleci badaniach naukowych. Udowodnione zalety obecności roślin w domach, biurach i budynkach użyteczności publicznej można by długo wymieniać. Wystarczy wspomnieć, że zieleń w pomieszczeniach efektywnie oczyszcza i nawilża powietrze, poprawia nasz nastrój i koncentrację, w szpitalach przyspiesza rekonwalescencję chorych, w szkołach i zakładach pracy zmniejsza ilość chorobowych absencji oraz poprawia wyniki nauki i pracy, a w sklepach napędza sprzedaż. Akcja „Dzięki, rośliny!” podkreśla też mniej wymierne kwestie, za które warto być wdzięcznym roślinom, takie jak „zamiana czterech kątów w dom”, „zbliżenie do natury”, a nawet… „nieosądzanie, gdy podjadam w środku nocy”.

W ramach akcji „Dzięki, rośliny!” wykupiono wewnętrzne i zewnętrzne powierzchnie reklamowe typu DOOH (nośniki cyfrowe), czy zaplanowano kampanię w mediach społecznościowych. Za akcję w mediach tradycyjnych i online odpowiedzialna jest SIGMA International (Poland), agencja PR wyspecjalizowana w komunikacji kwiatów i roślin. Zaplanowała ona też szereg nieszablonowych akcji skierowanych do branży florystycznej – roślinne ekspozycje na rynkach hurtowych, współprace z florystycznymi influencerami, a nawet… warsztaty ślubne pokazujące, jak oryginalne i efektowne mogą być ozdoby ceremonii wyczarowane z roślin doniczkowych. Za działania agencji odpowiada Dawid Krążyński, Key Account Director. Większość działań w ramach kampanii będzie miała miejsce w październiku i listopadzie 2022 roku.