#KreatywnaZieleń
9 listopada 2017

JustChrys

JustChrys.com

Zmieniamy wizerunek chryzantemy

SIGMA, od października 2017 do sierpnia 2018, zajmuje się promocją oraz działaniami komunikacyjnymi chryzantemy. Zadaniem agencji jest odczarowanie jej smutnego wizerunku. Działania polegają głównie na współpracy z mediami, florystami i kwiatowymi influencerami oraz aktywnościami w mediach społecznościowych.

Chryzantema, choć bardzo w Polsce popularna, jest nadal kojarzona z jesienią i przemijaniem. Warto jednak poznać bliżej ten niezwykle radosny oraz barwny kwiat i przełamać stereotypowe myślenie o nim.

Fot. Olga Borowska, kompozycja - Maciej Maciejewski

Fot. Olga Borowska, kompozycja – Maciej Maciejewski

Chryzantema pojawiła się w Europie około 1700 roku. Wówczas nadano jej obecną nazwę, która pochodzi od greckiego: chrys (złoto) i anthemon (kwiat). W przeszłości, bowiem, znane były odmiany jedynie w odcieniu złota. Dziś trudno jest zliczyć mnogość odmian, barw, pokroju i kształtów.

Pochodząca z Azji chryzantema jest tam symbolem słońca, szczęścia, miłości i radości. Nie bez powodu najwyższym odznaczeniem państwowym w Japonii jest Cesarski Order Chryzantemy, a na corocznych „Festiwalach Szczęścia” prezentowane są różnorodne odmiany tych wyjątkowych kwiatów. W odległych czasach była tak ceniona, że posiadać ją mogła jedynie arystokracja. Dziś mogą ją mieć wszyscy, a ze względu na swoją symbolikę jest doskonałym atrybutem i dodatkiem do noworocznych życzeń, kiedy to życzymy sobie miłości i wszelkiej pomyślności. 2018 rok daje jej królować nie tylko w listopadzie.