Tourismo de Portugal
10 marca 2016
Okno V82 ProSafe
11 kwietnia 2016

FLOWER EXPO POLAND

W dniach 1-3 września 2016 roku odbędzie się pierwsza edycja Flower Expo Polska. Sektor Flower Expo Polska, dedykowany kwiatom ciętym oraz roślinom doniczkowym, będzie towarzyszył 24. Międzynarodowej Wystawie ZIELEŃ TO ŻYCIE. SIGMA International będzie odpowiedzialna za PR i obsługę medialną wydarzenia.

Nowe targi w Warszawie, poświęcone kwiatom i roślinom doniczkowym Flower Expo Polska, dołączyły do ZIELEŃ TO ŻYCIE – targów roślin,  ogrodnictwa i techniki odbywających się w EXPO XXI WARSZAWA. W nowym sektorze zaprezentuje się ponad 60 międzynarodowych wystawców z 10 krajów Europy, Azji, Ameryki Południowej i Afryki.  Interesująco zapowiada się program wydarzeń dodatkowych. Pokazy florystyczne przyciągną z pewnością uwagę florystów. Dla wszystkich z branży kwiatowej przygotowane zostały liczne  seminaria i wykłady.

Pokazy florystyczne

W czwartek, 1 września 2016, na scenie zobaczymy utytułowanego florystę – Tomasza Maxa Kuczyńskiego. Ostatnio Tomasz Max Kuczyński uczestniczył w Mistrzostwach „Florint Europa Cup” w Genui (Włochy), gdzie zajął 4 miejsce. W piątek na scenie pojawią się: Jagoda Głowińska i Kinga Czekajewska. Program po południu zakończy się pokazem Izy Tkaczyk. Temat obydwu pokazów to „Inspiracje bukietowe”. Piątkowe pokazy są  organizowane przez partnera wspierającego – Stowarzyszenie Florystów Polskich (SFP). Ostatniego dnia, w sobotę 3 września, Laura Belabrovik z Białorusi będzie inspirować publiczność swoimi artystycznymi dziełami. Pomiędzy tymi prezentacjami, Aafje Nijman z Bloomtube przedstawi obowiązujące trendy florystyczne na nadchodzący sezon jesień / zima 2016. Johan Martens – mistrz florystyki z Holandii – zwizualizuje teorie Aafje aranżacjami z kwiatów ciętych i doniczkowych. Poza tym, scena zostanie również oddana studentom polskich szkół florystycznych.

Seminaria

Podczas targów, zorganizowane będą seminaria przez Zieleń to Życie i Flower Expo Polska. Jednym z mówców będzie Theo Tiegelaar z AgroFreshPark w Polsce.  Opowie on o logistyce i dystrybucji w branży ogrodniczej. Z kolei Robert Roodenburg, z holenderskiego Stowarzyszenia Hurtowników sektora kwiatowego (VGB), podczas swojego wystąpienia omówi projekt IntoGreen oraz podkreśli rolę, jaką odgrywają rośliny znajdujące się wewnątrz budynków oraz ich wpływ na klimat wnętrza.

Marc Eijsackers, dyrektor zarządzający Biura Kwiatowego Holandia (Flower Council of Holland), podzieli się swoją wiedzą z wyników badań przeprowadzonych w ośmiu krajach, dotyczących segmentacji konsumentów. Nacisk zostanie położony na Polakach i ich zakupowych zwyczajach. W kolejnym seminarium Marc Eijsackers omówi media społecznościowe i ich wykorzystanie w sektorze ogrodniczym. Ostatni, ale równie ważny prelegent, Kees van Rijn (Bart Kwiaty) przekaże odwiedzającym informacje i wskazówki dotyczące handlu w Polsce oraz podzieli się swoimi doświadczeniami.

Platforma dla sektora ogrodniczego w Polsce

Flower Expo Polska koncentruje się na kwiatach ciętych i roślinach doniczkowych, natomiast ZIELEŃ TO ŻYCIE,  organizowana przez Związek Szkółkarzy Polskich i Agencję Promocji Zieleni, skupia się na roślinach zewnętrznych, takich jak drzewa, krzewy, rośliny rabatowe oraz projektowaniu terenów zieleni. W tym roku ZIELEŃ TO ŻYCIE odbędzie się po raz 24. W zeszłym roku wystawa zgromadziła  263 wystawców z 12 krajów a odwiedziło ją 16 000 osób z 300 krajów. Organizatorzy obu wydarzeń korzystają nawzajem ze swojej wiedzy, doświadczenia  i sieci powiązań biznesowych.

Partnerzy i Ambasadorzy

Partnerami i ambasadorami Flower Expo Polska jest:  Ambasada Holandii w Warszawie, Sigma International, Kuehne + Nagel, Rynek Hurtowy Bronisze w Warszawie, Międzynarodowa Organizacja Florint, Stowarzyszenie Florystów Polskich, Bloomtube, CHRYSAL i holenderskie Stowarzyszenie hurtowników sektora kwiatowego (VGB).

Informacje na temat wydarzenia, lista wystawców oraz plan wydarzeń dodatkowych znajdują się na stronie www.flowerexpo.pl